نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

ختم عروسی‌ها تا اطلاع ثانوی | تالار‌های عروسی به دلیل بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود

  • کد خبر: ۳۲۹۵۹
  • ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
ختم عروسی‌ها تا اطلاع ثانوی | تالار‌های عروسی به دلیل بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود
تالار‌های عروسی به دلیل بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و شهروندان مشهدی د رصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه می‌توانند در تماس با شماره ۱۹۱، تخلف مد نظر را گزارش کنند تا اقدامات قانونی را انجام دهیم.
بنیامین یوسف‌زاده/ شهرآرانیوز - بعد از چند ماه جار و جنجال درباره برگزار شدن یا نشدن جشن‌های عروسی و فعالیت تالار‌های جشن و سرور در مشهد، دیروز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آب پاکی را روی دست خیلی از زوج‌های در شرف ازدواج و خانواده‌های آن‌ها ریخت تا فعلا دور چنین مراسمی را لااقل در تالار‌های پذیرایی خط بکشند.
مهدی قلیان اول در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: تالار‌های عروسی به دلیل بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و شهروندان مشهدی د رصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه می‌توانند در تماس با شماره ۱۹۱، تخلف مد نظر را گزارش کنند تا اقدامات قانونی را انجام دهیم.
این سخن معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حالی مطرح می‌شود که در یکی دو ماه اخیر، فعالیت بسیاری از تالار‌های عروسی در شهر به حالت اولیه خود برگشته و گواه این ادعا نیز همین مراسم عروسی و عقدی است که طی این مدت، همه ما کما بیش شاهد برگزاری آن برای اقوام و اطرافیانمان بوده ایم.
با این حال قلیان اول، این ممنوعیت را فقط شامل تالار‌های پذیرایی شهر مشهد اعلام کرد و به گفته او مجموعه‌های پذیرایی در طرقبه و شاندیز کماکان به فعالیت خود ادامه خواهند داد. در ادامه از وی درباره فعالیت برخی کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها به صورت ارائه خدمات بیرون بر سؤال کردیم و وی درباره الزامی شدن ارائه این خدمات به صورت بیرون بر گفت: در این زمینه دستورالعملی صادر نشده است و مراکز غذاخوری می‌توانند به شکل عادی و البته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به ارائه خدمات خود ادامه دهند.

تولید واکسن ضدکرونا تا پایان همین ماه.
اما دیروز، خبر‌های دیگری هم از کرونا در فضای مجازی دست به دست شد که اشاره به برخی از آن‌ها خالی از لطف نیست؛ خبر‌هایی که فقط به چالش‌های بعد از درمان کرونا مربوط نمی‌شود و از آخرین دستاورد‌هایی اطلاع می‌دهد که پژوهشگران برای پیشگیری از کووید ۱۹ به آن دست پیدا کرده اند. در این میان، صحبت آنتونی فاوسی، متخصص برجسته بیماری‌های عفونی، که از تولید واکسن ضد کرونا در آمریکا تا پایان همین ماه خبر داده است، خبر بسیار خوبی برای حال و احوال این روزهاست. به گفته او این واکسن تاکنون موفق بوده و در بدن افراد علیه ویروس کرونا آنتی بادی تولید کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی نیز اعلام کرد که فعالیت ادارات به لحاظ تعداد افراد و ساعت کاری هیچ تغییری نکرده، اما استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، برای کارکنان و ارباب رجوع الزامی است. کوکب موسوی این را هم گفت که دورکاری یک بخشنامه جدا دارد و دستگاه‌ها و اداره‌ها اگر دارای زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم باشند، براساس بخشنامه فوق، می‌توانند به کارمندان خود اجازه دورکاری بدهند.

نیشابور در وضعیت هشدار
در میان شهرستان‌های خراسان رضوی، حال دیروز نیشابور چندان خوش نبود و به گفته فرماندار این شهرستان، وضعیت قرمز برای شهر شعر و ادب استان اعلام شده است.
علیرضا قامتی این نکته را هم گفت که تا اطلاع ثانوی، همه تجمعات و هر گونه برنامه‌ای در مراکز تجمعی مانند تالارها، مراکز مذهبی، گردشگری و آموزشی که در آن‌ها تجمع ایجاد می‌شود، ممنوع است تا نیشابور از شرایط قرمز کرونا عبور کند. اما رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز دیروز یک خبر خوب برای سرباز‌ها داشت و گفت که با توجه به ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح، مدت آموزش رزم مقدماتی سربازان به علت تشدید شیوع ویروس کرونا و نیاز به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی سربازان، با یک ماه کاهش، کماکان تا اطلاع ثانوی به صورت یک ماهه استمرار خواهد داشت. سردار تقی مهری گفته است که هر گونه تصمیم گیری درباره تغییر مدت این دوره به شرایط تداوم شیوع این بیماری در آینده بستگی دارد و در زمان مقرر تعیین تکلیف و اطلاع رسانی می‌شود. دیروز همچنین بنابر اعلام سازمان هواپیمایی استفاده از ماسک در فرودگاه و هواپیما‌ها اجباری شد.

احتمال به تعویق ‫افتادن کنکور ۹۹
احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش مجلس، نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر از بررسی موضوع تعویق کنکور ۹۹ در کمیسیون متبوعش با توجه به شیوع موج دوم کرونا خبر داده و گفته است: با توجه به شیوع موج دوم کرونا، نگرانی عزیزان کنکوری و خانواده‌ها کاملا قابل درک است و این هفته درباره این موضوع تصمیم خواهیم گرفت.
روز گذشته همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، ۲۴۴۹ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند و ۱۴۸ نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->